BouD_100_pxl Siegfried SpiessBouD_100_pxl  

 

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BouFR_100_pxl Siegfried Spiess, 20 ans sur MV Agusta 1955

BouD_100_pxl Siegfried Spiess, 20 Jahre auf MV Agusta 1955

BouNL_100_pxl Siegfried Spiess, 20 Jaar op MV Agusta 1955

00_BOU3D_USA_GB_100pxl 20 Jahre alter Siegfried Spiess auf MV Agusta 1955


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Siegfried Spiess, NSU Prinz II, 600cc, 1963

Siegfried Spiess, NSU Prinz II, 600cc, 1963

Siegfried Spiess, NSU Prinz II, 600cc, 1963

Siegfried Spiess, NSU Prinz II, 600cc, 1963

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Siegfried Spiess, NSU 1000TTS, 1963

Siegfried Spiess, NSU 1000TTS, 1963

Siegfried Spiess, NSU 1000TTS, 1963

Siegfried Spiess, NSU 1000TTS, 1963

 


MOTO_NSU_Logo_Top 1955 - 1962

 

00___NSU_Logo_Classic_1960  00___NSU_Logo_20_ko_TOP     1963 - 1972

SPIESS_TUNING__Affiche_TOP_  22 Mars 1973 - 2009

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Une NSU Fox et Agusta MV étaient les premiers véhicules qui allaient avec des idées de Siegfried Spiess à la victoire. Au milieu des années 50, le compagnon d'automobile âgé d’à peine 20 ans reconstruisait le compagnon dans une propre mise en scène - et gagnait du premier coup. Depuis ce temps-là des moteurs de Spiess ont commencé une marche triomphale autour du monde; les victoires uniques innombrables et beaucoup de titres majeurs le prouvent.

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Eine NSU Fox und eine MV Agusta waren die ersten Fahrzeuge, die mit Iden von Siegfried Spiess zum Sieg fuhren. Mitte der 50er Jahre baute der knapp 20 Jahre alte Kfz-Geselle die Gefährte in Eigenregie um - und gewann auf Anhieb. Seitdem haben Spiess-Motoren einen Siegeszug rund um die Welt angetreten: unzählige Einzelsiege und viele Meistertitel belegen dies.

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Een NSU Fox-terrier en Agusta MV waren de eerste voertuigen die met ideeën van Siegfried Spiess aan de overwinning gingen. Te midden van de jaren 50, de metgezel d' de autoindustrie oud van nauwelijks 20 jaar bouwde de metgezel in een eigen inzet in scène weer op - en won meteen. Sinds deze tijd van de motoren van Spiess een triomfverloop rond de wereld zijn begonnen; de talloze enige overwinningen en vele belangrijke titels bewijzen het.

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 A NSU Fox and Agusta MV was the first vehicles which went with ideas of Siegfried Spiess to the victory. In the middle of the Fifties, the companion d' car old of hardly 20 years rebuilt the companion in a proper setting in scene - and gained first blow. Since this time of the engines of Spiess began a triumphal walk around the world; the innumerable single victories and much of major titles prove it.


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Débuts de Siegfried Spiess

1963
Premiers succès sur quatre roues : Siegfried Spiess devient ingénieur des mines allemand sur NSU. En 1965 il répète le triomphe. Le moteur 1000cc de Spiess est utilisé en série par NSU dans le TTS. Spiess Tuning sera fondée plus tard. En 1967 et 1968 d'autres titres majeurs suivent avant que, Siggi' Spiess fasse ses adieux à la course active.

1972
Le 22 mars, la Société Spiess Tuning est fondée. Le premier banc d'essai de moteur Spiess sera mis en service en 1978. Willi gagne le dernier titre majeur, Champion de la Montagne, avec un moteur de NSU de Spiess en 1974, car en 1977 se produit la fusion des automobiles Neckarsulmer (NSU) avec Audi. Spiess Tuning participe ainsi au changement, à la Coupe d'Europe il obtient le premier titre de champion au Championnat d'Audi "powered by Spiess".

 

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Start bei Siegfried Spiess

1963
Erster Erfolg auf vier Rädern: Siegfried Spiess wird Deutscher Berg-Meister auf NSU. 1965 wiederholt er den Triumph. Der von Spiess getunte Motor des 1000er wird von NSU im TTS serienmäßig verwendet. Der Grundstein zum späteren Tuning-Betrieb ist gelegt. 1967 und 1968 folgen weitere Meistertitel, ehe ‚Siggi' Spiess sich vom aktiven Rennsport verabschiedet.

1972
Am 22. März wird Spiess Tuning gegründet. Der erste Motorenprüfstand geht bei Spiess Betrieb. Den letzten Meistertitel mit einem Spiess-NSU-Motor gewinnt Willi Bergmeister 1974, denn 1977 fusioniert der Neckarsulmer Automobilhersteller mit Audi. Den Wechsel macht auch Spiess Tuning mit, im Europapokal gelingt mit der erste Meisterschaftstitel eines Audi "powered by Spiess".

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Begin van Siegfried Spiess

1963
De eerste successen op vier wielen: Siegfried Spiess wordt Duitse mijningenieur op NSU. In 1965 herhaalt hij de zege. De motor 1000cc van Spiess wordt in reeks door NSU in TTS gebruikt. Spiess Tuning zal later gebaseerd zijn. In 1967 en 1968 d' andere belangrijke titels volgen voordat, Siggi' Spiess doet zijn vaarwel aan de actieve wedloop.

1972
Op 22 maart, is de Vennootschap Spiess Tuning gegrond. De eerste bank d' zal de proef van motor Spiess in dienst in 1978 gezet worden. Willi wint de laatste belangrijkste titel, Kampioen van de Berg, met een motor van NSU van Spiess in 1974, want in 1977 doet de fusie zich van de auto's Neckarsulmer (NSU) met Audi voor. Spiess Tuning neemt aldus aan de verandering, aan het Snijden d' deel; Europa verkrijgt hij de eerste titel van kampioen aan het Kampioenschap d' Audi " powered by Spiess".

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Beginnings of Siegfried Spiess

1963
  Beginnings of Siegfried Spiess 1963 The first successes on four wheels: Siegfried Spiess becomes German mining engineer on NSU. In 1965 he repeats the triumph. The engine 1000cc of Spiess is used in series by NSU in the TTS. Spiess Tuning will be later founded. In 1967 and 1968 d' other major titles follow before, Siggi' Spiess bids its farewell with the active race.

1972
On March 22, the Company Spiess Tuning is founded. The first bench d' test of Spiess engine will be brought into service in 1978. Willi gains the last major title, Champion of the Mountain, with an engine of NSU of Spiess in 1974, because in 1977 the fusion of the cars Neckarsulmer (NSU) with Audi occurs. Spiess Tuning takes part thus in the change, with the Cut d' Europe it obtains the first championship with the Championship d' Audi " powered by Spiess".

 


NSU - 27 Juillet 2006

Trésors des jours passés

Non sans émotions de la part des visiteurs, mais aussi de la part des exposants courait 17. Int. La concentration d’NSU à Neckarsulm dès cette année. Les voitures merveilleuses enthousiasmaient le public. En plein milieu Siegfried Spiess présentait son NSU TTS restaurée par un travail de précision affectueux.

L'une des premières motocyclettes que "Siggi" Spiess mena à la victoire était, par exemple, la moto Fox-NSU et, enfin, remportait le championnat.

1963

L'ère Spiess sur NSU débutait sérieusement : "Siggi" Spiess remportait le titre de Champion de la Montagne en Allemagne, dans la catégorie des voitures de sport. En 1965 le moteur de Siggi Spiess sur NSU 1000 C en action, équipé de 2 carburateurs doubles corps, et il remporte aussitôt le championnat. Cette version sportive du NSU 1000 C venait désormais enthousiasmer les Clients de NSU TTS de série… Il distribuait sa préparation mécanique d’usine aux clients sportifs.

Ainsi en 1967 et 1968, "Siggi" Spiess remportait des victoires pour NSU. Sur une NSU Wankelspider il remporta au cours de ces deux années les titres de champion d’Allemagne du championnat de la montagne.

La passion d’NSU et les prouesses techniques sont constantes jusqu'à aujourd'hui et renaît, tout simplement, de nouveau depuis que Spiess à Ditzingen créé de nouvelles pièces à l’identique de celles fabriquées par NSU dans les années passées. Ces composants de moteurs et de véhicules des jantes jusqu'aux cylindres ou pistons rendent service aux nombreux clients de la firme NSU. La demande auprès de Spiess Tuning est immense.

Et si l’on rencontre l'ex-champion, à Neckarsulm ou lors d’une des concentrations NSU, il vous parlera de son travail de préparation et vous présentera sa voiture de course merveilleuse, vous évoquerez de vieux souvenirs de cette fabuleuse époque.

NSU – 27, Juli 2006

Schätze vergangener Tage

 Nicht ohne Emotionen auf Seiten der Besucher, aber auch auf Seiten der Aussteller lief das 17. Int. NSU-Treffen in Neckarsulm in diesem Jahr ab. Wunderschöne Autos begeisterten das Publikum. Mittendrin Siegfried Spiess, der seinen in liebevoller Kleinarbeit restaurierten NSU TTS präsentierte.

Für die Spiess Motorenbau GmbH hat das Kürzel NSU eine ganz besondere Bedeutung, denn Mitte der 50-ger Jahre war beispielsweise eine selbst getunte NSU Fox eines der ersten Motorräder mit denen "Siggi" Spiess von Sieg zu Sieg und schließlich zum Meistertitel fuhr.

1963
Begann die NSU-Ära bei Spiess richtig: "Siggi" Spiess errang den Titel des Deutschen Bergmeisters in der Tourenwagen-Kategorie. 1965 kommt der von Siggi Spiess getunte NSU 1000 C Motor zum Einsatz, bestückt mit 2 Doppel-Vergasern, und wird gleich mit dem Meistertitel belohnt. Diese Version des NSU 1000 C kam fortan für sportlich begeisterten Kunden als TTS serienmäßig vom Werk zur Auslieferung. 

Auch 1967 und 1968 konnte "Siggi" Spiess die Fahnen für NSU hochhalten. Auf einem vom Werk unterstützen NSU Wankelspider konnte er in diesen beiden Jahren die Meistertitel in der Bergmeisterschaft erringen.

Die Liebe zu diesem Fahrzeug und zur Technik ist bis heute ungebrochen und lebt geradezu wieder auf, seit bei Spiess in Ditzingen wieder einige Teile für die NSU der vergangenen Tage neu gefertigt werden. Diese Motor- und Fahrzeugkomponenten von Felgensterne bis hin zu Zylindern oder Kolben finden reißenden Absatz. Die Nachfrage nach Spiess - Tuningteilen ist immens.

Und wenn man beim NSU-Treffen den Altmeister trifft, der sein wunderschönes Rennauto präsentiert, dann ist fachsimpeln und schwelgen in alten Erinnerungen angesagt - so auch Anfang Mai in Neckarsulm.

NSU – 27, Juli 2006

Schaten van de vorige dagen

 Niet zonder ontroeringen van de bezoekers, maar ook van de inzenders liep 17. Int. De concentratie van NSU aan Neckarsulm vanaf dit jaar. De wonderlijke auto's maakten het publiek enthousiast. In vol midden Siegfried Spiess presenteerde zijn NSU TTS hersteld door een liefdevol nauwkeurigheidswerk. L' een van de eerste bromfietsen die "Siggi" Spiess tot de overwinning leidde was, bijvoorbeeld, de motor Fox-NSU en, tenslotte, won het kampioenschap.

1963
Het tijdperk Spiess op NSU begon serieus: "Siggi" Spiess won de titel van Kampioen van de Berg in Duitsland, in de categorie van sportwagens. In 1965 de motor van Siggi Spiess op NSU 1000 C in actie, die met 2 carburatoren wordt uitgerust, dubbele lichamen, en hij wint meteen het kampioenschap. Deze sportversie van NSU kwam 1000 C voortaan de Klanten van NSU TTS van reeks enthousiast maken… Hij verdeelde zijn machinale voorbereiding van fabriek aan de sportklanten.

Aldus in 1967 en 1968, "Siggi" Spiess won overwinningen voor NSU. Op een NSU Wankelspider won hij in de loop van dit twee jaar de titels van kampioen van Duitsland van het kampioenschap van de berg.

De hartstocht van NSU en de technische heldendaden zijn constante aan vandaag en herleft, doodeenvoudig, opnieuw sinds gecreëerde Spiess aan Ditzingen van nieuwe stukken aan identiek van deze die door NSU in de vorige jaren worden vervaardigd. Deze componenten van motoren en voertuigen van de velgen jusqu' aan de cilinders of zuigers verlenen dienst aan de talrijke klanten van de onderneming NSU. De vraag bij Spiess Tuning is enorm.

En als men l' ontmoet; ex-kampioen, aan Neckarsulm of bij een van de concentraties NSU, zal hij u over zijn werkzaamheid ter voorbereiding spreken en zal u zijn wonderlijke raceauto presenteren, u zult oude herinneringen van dit fabelachtige tijdperk vermelden.

NSU – July 27, 2006

Treasuries of the last days

Not without emotions on behalf of the visitors, but also on behalf of the exhibitors ran 17. Int. Concentration of NSU with Neckarsulm as of this year. The marvellous cars filled with enthusiasm the public. In full medium Siegfried Spiess presented its NSU TTS restored by a work of affectionate precision. L' one of the first motor cycles that " Siggi" Spiess led to the victory was, for example, the Fox-NSU motor bike and, finally, gained the championship.

1963
Spiess era on NSU began seriously: "Siggi" Spiess gained the championship of the Mountain in Germany, in the category of the sport scars. In 1965 the engine of "Siggi" Spiess on NSU 1000 C in action, equipped with 2 carburettors twin spool, and it gains the championship at once. This sporting version of the NSU 1000 C came from now on to fill with enthusiasm the Customers of NSU TTS of series… It distributed its mechanical preparation of factory to the sporting customers. Thus in 1967 and 1968, " Siggi" Spiess gained victories for NSU. Over a NSU Wankelspider it gained during these two years the championships of Germany of the championship of the mountain. The passion of NSU and the prowesses technical are constant jusqu' with aujourd' today and reappears, quite simply, again since Spiess with Ditzingen created of new parts to identical of those manufactured by NSU in the last years. These components of engines and vehicles of the rims jusqu' to the cylinders or pistons render service to the many customers of firm NSU. The request at Spiess Tuning is immense. And if l' is met; ex-champion, in Neckarsulm or at the time of one of concentrations NSU, it will speak to you about his work preparatory and his marvellous racing racing car will present to you, you will evoke of old memories of this fabulous time.


NSU renaît de nouveau chez

 

Spiess Tuning

 

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Les trois lettres NSU depuis toujours est le caractère dynamique de l’étroite association entre Siggi Spiess, son entreprise Spiess Tuning et NSU. Entre autres choses c'était au milieu des années 50 que la moto Fox-NSU allait avec les subtilités techniques de Siegfried Spiess la mener à la victoire. Bien que naturellement, cela convienne dans la chronologie de beaucoup de succès de Spiess que la première victoire qu’il allait remporter sur quatre roues sera avec une NSU Prinz II . Siegfried Spiess devenait en 1963 Champion de la Montagne dans la catégorie Voitures de sport.

En 2006, après plus de 50 ans de sport mécanique et sous sa firme moderne Firmennamen Spiess Motorenbau GmbH, la boucle est bouclée. Chez Spiess Tuning, certaines parties NSU sont disponibles de nouveau pour les clients sportifs. Actuellement un catalogue est élaboré, avec les listes partielles détaillées qui transforment les véhicules rapides de Neckarsulm en véritables voitures de course - pistons, cylindres, arbres à cames, etc…   

NSU lebt erneut bei

Spiess Tuning

wieder auf

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Drei Buchstaben waren schon immer als dynamisches Zeichen eng mit dem Tuning-Unternehmen Spiess verbunden: NSU. Unter anderem war es Mitte der 50-ger Jahre eine NSU Fox, die mit technischen Raffinessen made by Siegfried Spiess zum Sieg fuhr. Wie selbstverständlich passt es auch in die Chronologie der vielen Spiess-Erfolge, dass der erste Sieg auf vier Rädern mit einem NSU Prinz II errungen wurde. Siegfried Spiess wurde damit 1963 Bergmeister in der Tourenwagen-Kategorie.

2006, nach mehr als 50 Jahren Motorsport und unter dem modernen Firmennamen Spiess Motorenbau GmbH, schließt sich der Kreis. Bei Spiess sind wieder einige NSU-Teile für den Kundensport erhältlich. Derzeit wird ein Katalog erarbeitet, mit detaillierten Teilelisten, die die flotten Fahrzeuge aus Neckarsulm zu echten Rennwagen machten - Kolben, Zylinder, Wellen und so weiter.

NSU rherleft opnieuw bij

Spiess Tuning

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De drie brieven NSU sinds altijd is het dynamische karakter van de nauwe vereniging tussen Siggi Spiess, zijn onderneming Spiess Tuning en NSU. Onder meer dingen c' was te midden van de jaren 50 dat de motor Fox-NSU met de technische scherpzinnigheden van Siegfried Spiess het ging leiden tot de overwinning. Hoewel natuurlijk, dat in de chronologie van vele successen van Spiess die past de eerste overwinning die hij van vier ging winnen zullen de wielen met een NSU Prinz II zijn. Siegfried Spiess werd in 1963 Kampioen van de Berg in de categorie Sportwagens. In 2006 na meer dan 50 jaar van machinale sport en onder zijn moderne onderneming Firmennamen Spiess Motorenbau GmbH, wordt de gesp vastgegespt. Bij Spiess Tuning, zijn bepaalde delen NSU opnieuw beschikbaar voor de sportklanten. Momenteel is een catalogus uitgewerkt, met de uitvoerige gedeeltelijke lijsten die de snelle voertuigen van Neckarsulm in echte raceauto's - zuigers, cilinders, nokkenassen, enz… veranderen

NSU reappears again at

Spiess Tuning

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Three letters NSU since always is the dynamic character of narrow association between Siggi Spiess, its company Spiess Tuning and NSU. Inter alia things c' was in the middle of the Fifties that the Fox-NSU motor bike was going with technical subtleties of Siegfried Spiess to lead it to the victory. Although naturally, that is appropriate in the chronology of much success of Spiess which the first victory which it was going to gain over four wheels will be with a NSU Prinz II. Siegfried Spiess became in 1963 Champion of the Mountain in the Sport scars category. In 2006, after more than 50 years of mechanical sport and under its modern firm Firmennamen Spiess Motorenbau GMBH, the loop is buckled. At Spiess Tuning, certain parts NSU are available again for the sporting customers. Currently a catalogue is elaborate, with the detailed partial lists which transform the fast vehicles of Neckarsulm into genuine racing racing cars - pistons, cylinders, camshafts, etc…

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En 1972 l’ère NSU commençait chez Spiess Tuning. Avec la compétence professionnelle, on se consacrait à la voiture à quatre cylindres Einspritzern, au moteur de 1000cc du NSU TTS et de l'agrégat de 1300 cc du NSU TT. La toute dernière particularité était que ce moteur avait un allumage double avec deux bougies d'allumage par cylindre. Construire un moteur NSU et le rendre apte à la course, était lié en ce temps-là à beaucoup de perte de temps et un travail fait main. Spiess devait faire produire beaucoup de pièces en sous-traitance, à cette époques les machines automatiques (robots) manquaient - un danger qui rendait le transfert de technologie quelque peu impossible. Le besoin de faire progresser les moteurs NSU par son propre travail s’accroissait continuellement. Alors, la durabilité et le large volume de nombre de tours marquaient les moteurs NSU de Spiess Tuning. Bien que la compétition propose occasionnellement plus de CV, les moteurs de course de Ditzingen vainquaient en raison de leur meilleure aptitude au transport.

1972 begann die NSU-Ära bei Spiess. Mit fachlicher Kompetenz widmete man sich den Vierzylinder-Einspritzern, dem 1000 ccm großen Motor aus dem NSU TTS und dem 1300 ccm-Aggregat des NSU TT. Letzterer hatte als Besonderheit eine Doppelzündung mit zwei Zündkerzen pro Zylinder. Einen NSU-Motor aufzubauen und renntauglich zu machen, war zu jener Zeit mit viel Zeitaufwand und Handarbeit verbunden. Spiess musste viele Teile außer Haus produzieren lassen, da damals noch die maschinellen Geräte fehlten - eine Gefahr, die Technologie-Transfer leicht möglich machte. Das Bedürfnis, möglichst viele Dinge an den NSU-Motoren in Eigenarbeit zu erledigen, wuchs ständig. Die Haltbarkeit und das breite Drehzahlband zeichneten die NSU-Spiess-Motoren damals aus. Obwohl die Konkurrenz zuweilen mehr PS anbieten konnte, siegten die Rennmotoren aus Ditzingen aufgrund ihrer besseren Fahrbarkeit.

In 1972 begon het tijdperk NSU bij Spiess Tuning. Met de vakbekwaamheid, wijdde men zich aan de auto aan vier cilinders Einspritzern, aan de motor van 1000cc van NSU TTS en l' aggregaat van 1300 CC van NSU TT. De hele laatste bijzonderheid was dat deze motor een dubbele ontsteking met twee kaarsen d' had; ontsteking per cilinder. Een motor NSU bouwen en het in staat maken aan de wedloop, waren in deze tijd aan vele tijdverspilling gebonden en een werk doet hand. Spiess moest vele stukken in uitbesteding laten produceren, op dat moment bekokstooft ze automatisch (robotten) gebrek hadden aan - een gevaar dat de overdracht van technologie enigszins onmogelijk maakte. De noodzaak om de motoren NSU door zijn eigen werk te laten vooruitgaan nam voortdurend toe. Dan markeerden de houdbaarheid en het brede volume van aantal omloop de motoren NSU van Spiess Tuning. Hoewel de concurrentie af en toe meer C.V. voorstelt, overwonnen de motoren van wedloop van Ditzingen door hun betere geschiktheid om het vervoer.

In 1972 era NSU started at Spiess Tuning. With professional competence, one devoted oneself to the car with four Einspritzern cylinders, with the engine of 1000cc of NSU TTS and l' aggregate of 1300 DC of NSU TT. The very last characteristic was that this engine had a double lighting with two spark plugs d' lighting by cylinder. To build an engine NSU and to make it suited to the race, were dependent in this time on much of waste of time and a work makes hand. Spiess was to cause production of much parts in subcontracting, at this times the automatic machines (robots) missed - a danger which made the technology transfer somewhat impossible. The need to make progress engines NSU by its own work increased continuously. Then, the durability and the broad volume of number of revolutions marked engines NSU of Spiess Tuning. Although the competition proposes occasionally more than CV, the engines of race of Ditzingen overcame because of their best aptitude for transport.

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Bravo et merci beaucoup Siegfried

 

Bravo und vielen Dank Siegfried

 

Bravo en bedankt veel Siegfried

 

Bravo and thank you very much Siegfried

 


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Siegfried Spiess Motorenbau GmbH 

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D - 71254 Ditzingen

Telefon : 49 (0) 71 56 / 95 61 – 0

Fax : 49 (0) 71 56 / 95 61 – 11

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